Ekonomi

Netflix, reklam fiyatlarını düşürmek için Microsoft ile birlikte çalışıyor

Investing.com – Bugün The Wall Street Journal’da yayınlanan bir rapora göre Netflixteknoloji devi Microsoftile reklam ortaklığının şartlarını yeniden düzenleyerek reklam fiyatlarını düşürecektir.

Geçen yıl imzalanan anlaşma kapsamında Microsoft, yayın grubuna platforma reklam yerleştirme teknolojisini sağlıyor. Hizmet, Netflix’in abone sayısını artırmak ve şiddetli akış rekabetiyle mücadele etmek için 2022’de kullanıma sunduğu 6,99 dolarlık reklam tabanlı abonelik seçeneğinin anahtarıdır.

İlgili Makaleler

Anlaşma, Microsoft’un sözde “minimum garanti” ödemesi yapacağı veya Netflix’e önemli reklam geliri sağlama taahhüdünde bulunacağı bir anlaşmayı içeriyordu. WSJ’ye göre bu, Netflix’in finansal riskinin bir kısmını karşılıyor.

Konuyla ilgili bilgisi olan kişilere atıfta bulunan WSJ, Netflix’in artık gelir garantisini düşürmek için Microsoft ile çalıştığını söyledi. Raporda ayrıca bazı Netflix yöneticilerinin Microsoft’un daha fazla reklam envanteri satamaması nedeniyle hayal kırıklığına uğradığı belirtildi. WSJ’nin haberine göre şirket, diğer iş ortakları aracılığıyla reklam satışı yapmak için de ön görüşmelerde bulunuyor.

WSJ’ye göre, bazı reklam alıcıları yakın zamanda Netflix’e her 1.000 izleyici için yaklaşık 39 ila 45 dolar ödemeyi kabul etti. Gazetede yer alan önceki haberde bu ücretin daha önce 45 ile 55 dolar arasında olduğu belirtilmişti.

Ne Microsoft ne de Netflix, Reuters’in yorum talebine yanıt vermedi.

akincilar-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu